DropoliNews

Ειδήσεις που αφορούν την Βόρειο Ήπειρο, τους εν Ελλάδι Βορειοηπειρώτες , καθώς γεγονότα που συμβαίνουν στην Αλβανία και τα Βαλκάνια

Παράταση στον διαγωνισμό του οδικού άξονα Ιωάννινα – Κακαβιά

Παράταση στον διαγωνισμό του οδικού άξονα Ιωάννινα – Κακαβιά

Την πρώτη του παράταση πήρε ο τρίτος διαγωνισμός του το υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών στην Ήπειρο για να ολοκληρωθεί η Ιόνια Οδός με την αναβάθμιση του τμήματος Ιωάννινα-Κακαβιά. Το έργο το οποίο δημοπρατήθηκε και ακυρώθηκε δύο φορές, δημοπρατήθηκε εκ νέου με την ενσωμάτωση των παρατηρήσεων της ΕΑΔΗΣΥ.

Η δημοπράτηση του έργου είχεοριστεί για σήμερα 14 Νοεμβρίου, αλλά πήρε παράταση για τις 5 Δεκεμβρίου ενώ δύο ημέρες αργότερα στις 8 του μήνα έχει προγραμματιστεί η αποσφράγιση των προσφορών. Η διάρκεια των έργων έχει οριστεί σε 54 μήνες από την υπογραφή της σχετικής σύμβασης. Εφόσον οι υπογραφές πέσουν μέχρι το καλοκαίρι του 2024, τότε το έργο, χωρίς να υπολογίζουμε καθυστερήσεις, θα μπορεί να ολοκληρωθεί στα τέλη του 2028.

Το κόστος του έργου με τον ΦΠΑ είναι 310 εκατ. ευρώ ενώ περιλαμβάνονται και επιπλέον 76 εκατ. ευρώ ως προαιρέσεις, για το τμήμα Καλπάκι-Κακαβιά και τις συνδέσεις με αεροδρόμιο και ΒΙΠΕ Ιωάννινων. Συνολικά το κόστος ανέρχεται σε 386 εκατ. ευρώ.

Πιο αναλυτικά, αντικείμενο του έργου είναι η κατασκευή του τμήματος της Ιόνιας Οδού από τη συμβολή της με την Εγνατία Οδό μέχρι την Κακαβιά και τα ελληνοαλβανικά σύνορα. Το έργο περιλαμβάνει δύο υποτμήματα:

– Υποτμήμα 1: Ιωάννινα – Καλπάκι. Με αρχή το τέλος της σύμβασης παραχώρησης (Χ.Θ. 4+800) και πέρας το τέλος του AK Καλπακίου (Χ.Θ. 51+237,37) και συνολικό μήκος 46,4 χλμ νέας χάραξης. Στο υποτμήμα περιλαμβάνονται έξι (6) Ανισόπεδοι Κόμβοι, εκ των οποίων ο ΑΚ Κ3 Πασσαρώνος (Χ.Θ. 21+940 – Χ.Θ. 23+441) αποτελεί την Προαίρεση 1, μήκους 1,47χλμ.

– Υποτμήμα 2: Καλπάκι – Κακαβιά. Με αρχή το πέρας του ΑΚ Καλπακίου (Χ.Θ. 51+237,37) και πέρας τον μεθοριακό σταθμό Κακαβιάς (Χ.Θ. 74+349,66) και συνολικό μήκος 23,11 χλμ, προβλέπεται η αναβάθμιση της υφιστάμενης οδού, που αποτελεί την Προαίρεση 2.

Το έργο το διεκδικεί η περιοχή εδώ και δυο δεκαετίες και αναζητείται πλέον ένας επιτυχημένος διαγωνισμός για να μπορέσει να οδεύσει οριστικά σε υλοποίηση. Με το Ιωάννινα-Κακαβιά, ολοκληρώνεται και η Ιόνια Οδός ως ένας κάθετος άξονας με αρχή το Αντίρριο και τέλος το συνοριακό πέρασμα της Κακαβιάς προς Αλβανία.

Το αντικείμενο του έργου

Η Ιόνια Οδός θα μεγαλώσει με το Ιωάννινα-Κακαβιά. Συγκεκριμένα στα έργα που θα κατασκευασθούν, περιλαμβάνονται :

• Ολοκλήρωση του Ανισόπεδου Κόμβου Εγνατίας (Κ0).

• Κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου στο τμήμα "Ανισόπεδος κόμβος Ιόνιας Οδού με Εγνατία Οδό έως Ανισόπεδο κόμβο Καλπακίου μήκους 46,4 km (Χ.Θ. 4+800 – Χ.Θ. 51+237,37) με την κατασκευή έξι (6) ανισόπεδων κόμβων :

1. Α/Κ. Κοσμηράς – Ασβεστοχωρίου (Κ1), επιτρέπει την εξυπηρέτηση των οικισμών Κοσμηράς, Ασβεστοχωρίου και Κόντσικας από την Ιόνια Οδό και έχει μορφή "διαμαντιού".

2. Α/Κ Γραμμενοχωρίων (Κ2). Θα εξυπηρετήσει τη σύνδεση των οικισμών Κόντσικας, Λοφίσκου, Πετραλώνων, Περάτη, Γραμμένου, Βαγενιτίου και Πολύλοφου με την Ιόνια Οδό και έχει μορφή "διαμαντιού".

3. Του Α/Κ Πασσαρώνος (Κ3) (Προαίρεση 1) από Χ.Θ. 21+940 έως Χ.Θ. 23+441 που προορίζεται να εξυπηρετήσει τη σύνδεση των περιοχών του βορείου τμήματος της Ιόνιας Οδού με το αεροδρόμιο, τη ΒΙΠΕ και το πολεοδομικό συγκρότημα της πόλης των Ιωαννίνων και δευτερευόντως παρέχει πρόσβαση από/προς την Ιόνια Οδό στις δυτικές περιοχές του Ν. Ιωαννίνων αλλά και τις ανατολικές του νομού Θεσπρωτίας. Πρόκειται για τρισκελή ανισόπεδο κόμβο που προβλέπεται να διαμορφωθεί με μορφή "αριστερής

4. Του Α/Κ Ζίτσας (Κ4) που θα εξυπηρετήσει τη σύνδεση των οικισμών της Δ.Ε. Ζίτσας αλλά και των οικισμών Πετσάλι, Νεοχώρι και Λαψίστα με την Ιόνια Οδό και έχει μορφή "διαμαντιού"

5. Α/Κ Καρυών (Κ5). Θα εξυπηρετήσει τη σύνδεση των οικισμών Καρυών, Ασφάκας, Πετσαλίου αλλά και οικισμών του Κεντρικού Ζαγορίου και έχει μορφή "διαμαντιού".

6. Α/Κ Καλπακίου (Κ6). Εξασφαλίζει την πρόσβαση στην Ιόνια οδό της περιοχής της Κόνιτσας και κατ' επέκταση περιοχών της Φλώρινας – Καστοριάς και θα εξυπηρετήσει μετακινήσεις που γίνονται για τουρισμό/αναψυχή προς τα Ζαγοροχώρια και τον Εθνικό Δρυμό Βίκου – Αώου. Ο Α/Κ διαμορφώνεται ως κόμβος σε δύο επίπεδα μισού τριφυλλιού με τους κλάδους να βρίσκονται σε συμμετρικά αντίθετα τεταρτημόρια.

• Αποκατάσταση του εγκάρσιου και παράπλευρου δικτύου τοπικών οδών, όπου απαιτείται. Προβλέπεται η πλήρης κατασκευή του οδικού δικτύου δηλαδή:

• Χωματουργικές εργασίες,

• Έργα Οδοστρωσίας και Ασφαλτικών,

• Κατασκευή τεχνικών Έργων (4 Γέφυρες, 5 Άνω και 25 Κάτω Διαβάσεις, 1 Cut & Cover, περί τα 120 μικρά τεχνικά – οχετοί – και 6 τοίχοι αντιστήριξης),

• Έργα αποχέτευσης – αποστράγγισης, σήμανσης – ασφάλισης,

• Ηλεκτροφωτισμός των κόμβων, όλων των Γεφυρών, των διαβάσεων, τμημάτων του αυτοκινητόδρομου και των πλατυσμάτων στάθμευσης,

• Υποδομή τηλεφωνοδότησης,

• Εργασίες άρδευσης – φύτευσης και

• Εργασίες διαμόρφωσης του περιβάλλοντα χώρου στον κηρυγμένο αρχαιολογικό χώρο Βορτοπού (περιλαμβανομένης της κατασκευής οικίσκου).

Πέραν της Προαίρεσης 1 (ΑΚ Κ3 – Πασσαρώνος) που προαναφέρθηκε, αντικείμενο του Έργου αποτελεί με Προαίρεση και η αναβάθμιση του υποτμήματος Καλπάκι – Κακαβιά, μήκους 23,11 χλμ (Προαίρεση 2), που περιλαμβάνει:

• Κάθετες και παράπλευρες οδούς μήκους 15,8 χλμ

• 4 νέες Κάτω Διαβάσεις

• 2 νέες Άνω Διαβάσεις

Οι προαιρέσεις

Για τις προαιρέσεις προβλέπεται πως μπορούν να ενεργοποιηθούν σε χρόνο οποτεδήποτε εντός είκοσι τεσσάρων (24) μηνών από την υπογραφή της Σύμβασης της παρούσας εργολαβίας ενώ ο χρόνος ολοκλήρωσης των εργασιών της προαίρεσης θα είναι ο ίδιος με αυτόν της κύριας Σύμβασης.

Όπως αναφέραμε και παραπάνω το δικαίωμα προαιρέσεων για το Ιωάννινα – Κακαβιά, φτάνει για επιπλέον ποσό μέχρι 76.000.000,00 ευρώ με Φ.Π.Α. Αναλυτικά:

Προαίρεση 1η: Ανισόπεδος Κόμβος Πασσαρώνος (Κ3). Θα εξυπηρετήσει τη σύνδεση των περιοχών του βορείου τμήματος της Ιόνιας Οδού με το αεροδρόμιο, τη ΒΙΠΕ και το πολεοδομικό συγκρότημα της πόλης των Ιωαννίνων και δευτερευόντως παρέχει πρόσβαση από/προς την Ιόνια Οδό στις δυτικές περιοχές του Ν. Ιωαννίνων αλλά και τις ανατολικές του νομού Θεσπρωτίας. Πρόκειται για τρισκελή ανισόπεδο κόμβο που προβλέπεται να διαμορφωθεί με μορφή "αριστερής τρομπέτας".

Συνολικού προϋπολογισμού 10.000.000 € (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ 24%). Προαίρεση 2η: Αναβάθμιση του τμήματος Καλπάκι – Κακαβιά, μήκους 23,11 χλμ. Συνολικού προϋπολογισμού 66.000.000 € (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ 24%) Περιλαμβάνει:

• Αναβάθμιση της υφιστάμενης οδού και διαμόρφωση διατομής β(2+1)ν* σε μήκος 23,11χλμ

• Κάθετες και παράπλευρες οδούς μήκους 15,8 χλμ

• 4 νέες Κάτω Διαβάσεις

• 2 νέες Άνω Διαβάσεις


ypodomes.com


Μέγεθος γραμματοσειράς: +

Σχετικές Δημοσιεύσεις

17 Νοεμβρίου 2024
Λαμπρό κεφάλαιο του Ελληνισμού, με καθοριστική συμβολή στη φιλία και τη στρατηγική συνεργασία Ελλάδα...
16 Νοεμβρίου 2024
Τους παραδοσιακά ισχυρούς δεσμούς Ελλάδας και Αργεντινής διαπίστωσαν τα μέλη της αντιπροσωπείας της ...
06 Νοεμβρίου 2024
Ο απόδημος ελληνισμός και τα ζητήματα που τον αφορούν, αποτελούν μείζονα κυβερνητική προτεραιότητα, ...
12 Οκτωβρίου 2024
Η Α.Θ. Παναγιότης ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ.κ. Βαρθολομαίος, το απόγευμα της Παρασκευής, 11 Οκτωβρ...
03 Οκτωβρίου 2024
Ουδόλως απλό ζήτημα η ανακοίνωσις του Πρωθυπουργού της Aλβανίας Έντι Ράμα ότι προτίθεται να δημιουργ...
26 Σεπτεμβρίου 2024
Η Σχολή Βυζαντινής Μουσικής στα Τίρανα προσελκύει νέους απ' όλη την Αλβανία. Η Σχολή Βυζαντινής Μουσ...
15 Σεπτεμβρίου 2024
Για την ιστορία της Χιμάρας γνωρίζω μεν αρκετά, αλλά έχω την άποψη ότι η Χιμάρα του σήμερα δεν είναι...
13 Σεπτεμβρίου 2024
«…Η Αλβανική Κυβέρνησις συλλαμβάνει την επομένην της σχολικής απεργίας ως υποκινητάς δήθεν αυτής, πλ...