Όσο το υπουργείο Υποδομών δεν προχωρά σε επίσημη και τεκμηριωμένη απάντηση για το στάδιο στο οποίο βρίσκεται το έργο «Ιωάννινα-Κακαβιά», «ανθεί» η ενημέρωση με το σταγονόμετρο είτε μέσω σύντομων δηλώσεων του υφυπουργού Υποδομών Γιώργου Καραγιάννη είτε κυρίως μέσω ενημέρωσης «με το σταγονόμετρο» από τον περιφερειάρχη Ηπείρου Αλέκο Καχριμάνη.
Τα αδιαμφισβήτητα δεδομένα είναι τα εξής: Το χρονοδιάγραμμα για δημοπράτηση του έργου εντός του 2022 έχει απομακρυνθεί. Η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων δεν έχει κατατεθεί καν για διαβούλευση όπως προβλέπεται, αν και υπάρχει δήλωση του κ. Καχριμάνη ότι «αναμένεται να παραδοθεί». Με άλλη μια δήλωσή του ο περιφερειάρχης έκανε γνωστό ότι η δημοπράτηση του έργου θα γίνει αρχικά μέχρι το Καλπάκι και θα ακολουθήσει προαίρεση για το τμήμα «Καλπάκι-Κακαβιά», με τα σενάρια περί ανέτοιμων μελετών να επικρατούν.
Σήμερα, ο κ. Καχριμάνης έκανε άλλη μια παρέμβαση μέσω του αγαπημένου του μέσου επικοινωνίας, του facebook. Αυτή τη φορά ενημερώνει ότι το μόνο που λείπει για το τμήμα «Καλπάκι-Κακαβιά» είναι το Κτηματολόγιο – «εξ ου και η προαίρεση». «Όλα θα παρουσιαστούν και νομίζω ότι έχω το δικαίωμα αλλά και την υποχρέωση ως περιφερειάρχης να γνωρίζω τα τεκταινόμενα σε σχέση με την οδό» αναφέρει στην ανάρτησή του. Βάσει του σκεπτικού του, βέβαια, θα έπρεπε να κάνει μια ολοκληρωμένη τοποθέτηση για το έργο. Ο κ. Καχριμάνης συνοδεύει την ανάρτησή του με μια φωτορεαλιστική απεικόνιση μιας διατομής διδύμου cut & cover επί του οδικού άξονα.
Με αυτόν τον τρόπο ο περιφερειάρχης έρχεται να απαντήσει επί της ουσίας στα περί μη ολοκλήρωσης των μελετών, καθώς η Περιφέρεια Ηπείρου ήταν αυτή που είχε αναλάβει επί ενάμιση χρόνο να «ωριμάσει» το έργο, πριν αυτό ξαναπεράσει στην αρμοδιότητα του υπουργείου Υποδομών.
Ο κ. Καχριμάνης απαντά όμως και στην κριτική που άσκησε η παράταξη «Κοινό των Ηπειρωτών» με επικεφαλής τον Γιώργο Ζάψα. «Αλλά να μιλάνε αυτοί που τόσα χρόνια δεν είπαν τίποτε για τις αλλαγές στα διευρωπαϊκά δίκτυα ανάλογα με φόρτο κυκλοφοριακό, που δεν έκαναν καμία μελέτη ωρίμανσης, έλεος» αναφέρει.
Σε ανακοίνωσή της, με αφορμή την επίσκεψη του πρωθυπουργού στα Γιάννενα, η παράταξη του κ. Ζάψα επαναλαμβάνει την κριτική της για τη μετατροπή του τετράιχνου δρόμου σε τρίιχνο και τον υποβιβασμό του δρόμου σε μια «αναβαθμισμένη εθνική οδό». «Και σαν μην έφτανε, θα δημοπρατήσουν το έργο με το κομμάτι» αναφέρει.
«Μισές δουλειές και παλινωδίες μετά τρία ολόκληρα χρόνια! Έτσι το ορφανό τμήμα της Ιόνιας οδού θα γίνει κολοβό και μισό μισό. Η κυβερνητική ολιγωρία ή και αδιαφορία αλλά και η ανικανότητα της Περιφέρειας σε όλο το μεγαλείο. Επί χρόνια συζητάμε για την ανάγκη κατασκευής ενός αυτοκινητόδρομου, για τον οποίο ακόμη δεν έχουν ολοκληρωθεί οι μελέτες, παρά το ότι έχουν εμπλακεί η Περιφέρεια Ηπείρου και το Υπουργείο Υποδομών για να επιταχύνουν τη διαδικασία» τονίζει. Επαναλαμβάνει δε ότι «ήταν στρατηγικό σφάλμα η επιλογή της Περιφέρειας να αναλάβει την ωρίμανση του έργου ολοκλήρωσης της Ιόνιας οδού και ακολούθως επέδειξε αδυναμία παρέμβασης ώστε να ενταχθούν τα έργα στο Ταμείο Ανάκαμψης».
H παράταξη του κ. Ζάψα εκτιμά ότι όλα όσα έχουν γίνει «δεν αφήνουν περιθώρια αισιοδοξίας για την κατασκευή ενός κανονικού αυτοκινητόδρομου ευρωπαϊκών προδιαγραφών κι ας θέλει ο κ. Καχριμάνης να μας παρουσιάσει ως 'χρυσόσκονη' τη σκόνη που έμεινε από το πέρασμα του πρωθυπουργού». Σε αυτό το σημείο, το «Κοινό των Ηπειρωτών» κάνει ένα σχόλιο με σαρκασμό, «παραπέμποντας» στη δήλωση του κ. Καχριμάνη ανήμερα της 28ης Οκτωβρίου. Ο τελευταίος, την ημέρα εκείνη, δήλωσε: «Έλεγε κάποτε ο παππούς μου ότι όταν περνάνε πελάτες στο μαγαζί και τη σκόνη να αφήσουν από τα παπούτσια τους, κέρδος έχεις. Έτσι και μας σήμερα όταν περνάει ο πρωθυπουργός από τον τόπο μας, κάποιο κέρδος πάλι θα έχει ο τόπος»…
typos-i.gr