Αύξηση κατά 54% καταγράφουν οι οδικές αφίξεις στη χώρα μας από τον Μεθοριακό Σταθμό της Κακαβιάς για την περίοδο από τον Ιανουάριο ως τον Αύγουστο του 2023. Οι αφίξεις ανήλθαν στις 429 χιλιάδες, σχεδόν μισό εκατομμύριο άνθρωποι μέσα σε εννέα μήνες.
Το στοιχείο αυτό ενδεχομένως να είχε ενδιαφέρον μόνο στατιστικό ή να αφορούσε στον τουρισμό και τον εμπορικό τομέα.Όμως έχει και μία άλλη διάσταση.
Ίσως και η πιο σημαντική για την Ήπειρο.
Κι αυτή αφορά τις οδικές υποδομές.
Τον δρόμο δηλαδή που συνδέει την Ελλάδα με την Αλβανία και αποτελεί τμήμα του διευρωπαϊκού οδικού άξονα.
Με άλλα λόγια τον άξονα Ιωαννίνων- Κακαβιάς, την φυσική επέκταση και ολοκλήρωση της Ιόνιας Οδού.
Όταν η προηγούμενη ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών αποφάσισε να «κόψει» τον δρόμο και από τετράιχνο να τον μετατρέψει σε μία βελτιωμένη εθνική οδό, επικαλέστηκε την μειωμένη κίνηση… Στη συνέχεια επικαλέστηκε και την άρνηση της Ευρωπαικής Επιτροπής να χρηματοδοτήσει τετράιχνο δρόμο.
Στην επιχειρηματολογία αυτή βρήκε εύκολο σύμμαχο την Περιφέρεια Ηπείρου.
Έσπευσε όχι απλά να υιοθετήσει τις απόψεις των Αθηνών αλλά να υπερθεματίζει κιόλας.
Φυσικά μετά από δύο άκυρους διαγωνισμούς ο δρόμος Ιωαννίνων- Κακαβιάς έχει παγώσει. Οι εξελίξεις που θα υπάρξουν είναι άγνωστες με δεδομένο ότι τεράστια ποσά πλέον, από το ΕΣΠΑ και το Ταμείο Ανάκαμψης, θα πρέπει να διατεθούν για την αποκατάσταση της Θεσσαλίας.
Κάθε συζήτηση για την τύχη του δρόμου έχει βγει εκτός πλάνου από τους υποψήφιους Περιφερειάρχες.
Ο δρόμος αυτός όμως δεν αφορά το παρόν.. Αφορά το μέλλον της Ηπείρου. Ένας λαθεμένος σχεδιασμός δεν είναι κάτι που μπορεί να διορθωθεί μετά από πέντε ή δέκα χρόνια.
Η τετράιχνη κατασκευή του άξονα Ιωαννίνων- Κακαβιάς είναι επιβεβλημένη ακόμη κι αν πρόκειται να καθυστερήσει δύο ή τρία χρόνια.
epiruspost.gr