Το αλβανικό κοινοβούλιο ενέκρινε με 77 ψήφους υπέρ και 9 κατά, τη σύναψη δανειακής σύμβασης ύψους 50 εκατ. ευρώ με την γερμανική τράπεζα KfW για το έργο «Πράσινες μεταφορές στα Τίρανα», το οποίο αποσκοπεί στην αντικατάσταση τριών λεωφορειακών γραμμών στα Τίρανα με ηλεκτρικά λεωφορεία έως το 2029. Το εν λόγω δάνειο θα χρηματοδοτήσει τη δημιουργία ενός συστήματος ταχείας μεταφοράς με λεωφορεία (BRT) υψηλής χωρητικότητας κατά μήκος τριών σημαντικών διαδρόμων αστικών μεταφορών στα Τίρανα (Tirana e Re, δακτύλιο και Kombinat-Kinostudio).
Η παραπάνω πρωτοβουλία αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης προσπάθειας για την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας των δημόσιων μεταφορών και τη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, συμβάλλοντας στη βελτίωση της ποιότητας του αέρα στην πόλη. Επισημαίνεται ότι το έργο τυγχάνει έντονης υποστήριξης από βετεράνους σοσιαλιστές, όπως ο Taulant Balla, ο Fatmir Xhafaj, ο Pandeli Majko, η Etilda Gjonaj και άλλοι, οι οποίοι τόνισαν την ανάγκη προώθησης αυτού του έργου κοινής ωφέλειας, υποστηρίζοντας ότι εκτός από την αύξηση της ταχύτητας και της αποτελεσματικότητας των δημόσιων μεταφορών, η πρωτοβουλία θα προωθήσει βιώσιμες μεθόδους μεταφοράς.
Συγκεκριμένα, ο κ. Blendi Klosi κατηγόρησε την αντιπολίτευση για παρεμπόδιση των δημόσιων έργων λόγω πολιτικής προκατάληψης, ο κ. Taulant Balla τόνισε τα δυνητικά οφέλη του προαναφερόμενου έργου, αποδίδοντας στην αντιπολίτευση έλλειψη κυβερνητικού σχεδίου και αντίθεση στη βελτίωση των πόλεων, ενώ ο κ. Fatmir Xhafaj εξέφρασε την εμπιστοσύνη του στον Δήμο Τιράνων, επαινώντας την ανάπτυξη της πόλης υπό τη σημερινή ηγεσία.
Αντίθετα, μέλη της αντιπολίτευσης εξέφρασαν ανησυχίες σχετικά με τη διαφάνεια και τη διαχείριση των δημόσιων πόρων. Συγκεκριμένα, η κα Jorida Tabaku ζήτησε σαφήνεια σχετικά με δαπάνες του παρελθόντος και αμφισβήτησε την ακεραιότητα της διοίκησης του δήμου, επισημαίνοντας τις έρευνες που πραγματοποιούνται σχετικά με τις διαδικασίες διαγωνισμών, ενώ ο κ. Bledion Nallbati τόνισε την οικονομική επιβάρυνση των πολιτών κατηγορώντας παράλληλα την κυβέρνηση για κακοδιαχείριση και διαφθορά.
Επισημαίνεται, ότι κατά τη συνεδρίαση, η οποία διήρκεσε 10 ώρες, οι ηγέτες της αντιπολίτευσης χρησιμοποίησαν το βήμα για να εκφράσουν ευρύτερη κριτική σχετικά με τον χειρισμό των δημόσιων πόρων από την κυβέρνηση και τον αντίκτυπο που έχει στην καθημερινή ζωή των κατοίκων των Τιράνων.
Παρά τις ενστάσεις που εκφράστηκαν βέβαια, οι υποστηρικτές του έργου υποστήριξαν ότι αυτό αποτελεί ένα κρίσιμο βήμα προς τον εκσυγχρονισμό του συστήματος δημόσιων μεταφορών της πρωτεύουσας και την ευθυγράμμισή της με τα ευρωπαϊκά πρότυπα αστικής ανάπτυξης και βιωσιμότητας.