DropoliNews

Ειδήσεις που αφορούν την Βόρειο Ήπειρο, τους εν Ελλάδι Βορειοηπειρώτες , καθώς γεγονότα που συμβαίνουν στην Αλβανία και τα Βαλκάνια

Πρόταση για νέα σιδηροδρομική γραμμή Βέροιας – Κοζάνη και σύνδεση με Αλβανία μέσω Πτολεμαΐδας

Πρόταση για νέα σιδηροδρομική γραμμή Βέροιας – Κοζάνη και σύνδεση με Αλβανία μέσω Πτολεμαΐδας

Μια εναλλακτική πρόταση κατατέθηκε προ ημερών στο Δημοτικό Συμβούλιο Εορδαίας η σχετικά με τη νέα σιδηροδρομική γραμμή που θα ενώσει τις πόλεις της Δυτικής Μακεδονίας και θα αποτελεί τμήμα της Σιδηροδρομικής Εγνατίας με επίκεντρο την πόλη της Πτολεμαϊδας.

Όπως έγινε γνωστό πρόκειται για την πρόταση του μηχανικού Βασίλη Σωτηροπούλου για τη Σιδηροδρομική Γραμμή Θεσσαλονίκης – Καστοριάς. Η πρόταση αυτή όπως λέει ο ίδιος στο ypodomes.com δεν είναι σε καμιά περίπτωση ανταγωνιστική της γραμμής Βέροιας-Κοζάνης, αντίθετα είναι πιο σύντομη σε χιλιόμετρα και σημαντικά πιο φθηνή.

Η πρόταση δείχνει όντως ενδιαφέρουσα καθώς επιτυγχάνεται η σύνδεση όλων των αστικών κέντρων της Δυτικής Μακεδόνιας και η δημιουργία ενός αξιόλογου σιδηροδρομικού δικτύου σε μια περιοχή που έχει ανάγκη δημιουργίας υποδομών για την επόμενη ημέρα. Παράλληλα η περιοχή γίνεται κόμβος μεταφορών για την σύνδεση με τα Δυτικά Βαλκάνια.

Εχθές εστάλη επιστολή προς βουλευτές της περιοχής και τον υφυπουργό Μεταφορών κ. Παπαδόπουλο από την Πρωτοβουλία πολιτών Εορδαίας-Πτολεμαίδας για την ανάπτυξη στην οποία ζητούν στήριξη της πρότασης αυτής.

Η προτεινόμενη σιδηροδρομική γραμμή Βέροια-Πτολεμαϊδα-Κοζάνη

Τι επιτυγχάνεται με την προτεινόμενη χάραξη

Όπως εξηγεί ο κ.Σωτηρόπουλος, από το τμήμα της Δυτικής Σιδηροδρομικής Εγνατίας λείπει το τμήμα που θα ενώσει την Κοζάνη με τη Βέροια και κατ` επέκταση με τη Θεσσαλονίκη και τον υπόλοιπο διάδρομο. Όπως υποστηρίζει, με τη χάραξη αυτή επιτυγχάνονται δύο πράγματα.

Το πρώτο είναι η σύνδεση με την Σιδηροδρομική Εγνατία τριών πόλεων (Βέροια-Πτολεμαϊδα-Κοζάνη) αποφεύγοντας το δύσκολο πέρασμα από τον ορεινό όγκο του Βερμίου που στην συγκεκριμένη περιοχή είναι πολύ κοστοβόρο.

Το δεύτερο είναι ότι επιτυγχάνεται και η σύνδεση μέσω Πτολεμαϊδας της Καστοριάς και εξυπηρετείται η διακρατική γραμμή που ενώνει σιδηροδρομικά Ελλάδα και Αλβανίας. Πρόκειται για τη γραμμή Θεσσαλονίκη-Καστοριά-Πόγραδετς.

Αυτό δηλαδή που μας δίνει η πρόταση του κ.Σωτηρόπουλου είναι μια χάραξη με κόμβο την πόλη της Πτολεμαϊδας που εξυπηρετεί και την Σιδηροδρομική Εγνατία και την νέα γραμμή προς Αλβανία αλλά και την γραμμή Φλώρινα-Κοζάνη.

Ο ίδιος υπογραμμίζει ότι αυτή η γραμμή παρουσιάζει καλύτερα χαρακτηριστικά και σαν λύση μπορεί να είναι σημαντικά φθηνότερη από την απευθείας σύνδεση της Βέροιας με την Κοζάνη. Η απόσταση μεταξύ Βέροιας και Πτολεμαϊδας είναι περίπου 35 χιλιόμετρα ενώ περίπου 22 χιλιόμετρα είναι η απόσταση Πτολεμαϊδας-Κοζάνης. Στα 35 χιλιόμετρα είναι η απόσταση Πτολεμαϊδας-Καστοριάς.

Το μεγαλύτερο κέρδος από αυτή την πρόταση σύμφωνα με τον ίδιο (και φαίνεται ότι έχει βάση) είναι πως εξυπηρετείται ο στόχος της απολιγνιτοποίησης καθώς η διέλευση μιας σιδηροδρομικής γραμμής εθνικού και διακρατικού ενδιαφέροντος μπορεί να προκαλέσει επενδυτικό ενδιαφέρον άρα και ανάπτυξη.

Ποιες πόλεις θα εξυπηρετούνται

Οι πόλεις και περιοχές που θα εξυπηρετούνται είναι Καστοριά, Αεροδρόμιο, Άργος Ορεστικό, – Βιομηχανικό Πάρκο ΔΕΗ, Πτολεμαΐδα, Βέρμιο (χιονοδρομικό κέντρο), Νάουσα, Βέροια, Φλώρινα, Αμύνταιο, Κοζάνη και εμμέσως Σιάτιστα, Γρεβενά, Καλαμπάκα, Βεγορίτιδα (Υδατοδρόμιο ), Έδεσσα, Σκύδρα, επιπλέον θα υπάρχει σύνδεση Καστοριάς με τα Αλβανικά σύνορα.

Όπως αναφέρεται στην απόφαση της κοινότητας Πτολεμαϊδας, έτσι θα συνδέονται με το ελάχιστο δυνατό κόστος, όλες οι μεγάλες πόλεις της Δυτικής Μακεδονίας και της Ημαθίας και Πέλλας μεταξύ τους και με την Θεσσαλονίκη.

Όλα αυτά επιτυγχάνονται, μόνο με την διάτρηση των βουνών Δυτικά και Ανατολικά της Πτολεμαΐδας μαζί με την αναγκαία οδική σύνδεση Πτολεμαΐδας με Νάουσα –Βέροια παράλληλη και παράπλευρη της προτεινόμενης σιδηροδρομικής γραμμής.

Στην ίδια απόφαση υποστηρίζεται πως η πρόταση αυτή είναι η οικονομικότερη, η ταχύτερη, η ασφαλέστερη, η πρόταση με τις λιγότερες περιβαλλοντολογικές επιπτώσεις, ασφαλώς βιώσιμη και η πρόταση που συνδέει μεταξύ τους και με την Θεσσαλονίκη, τα περισσότερα αστικά, τουριστικά και βιομηχανικά κέντρα της Δυτικής
Μακεδονίας και της απομονωμένης προς τα Δυτικά Ημαθίας.

Επίσης υποστηρίζεται πως αυτή η πρόταση έχει μεγαλύτερα πλεονεκτήματα σε σχέση με άλλες εναλλακτικές προτάσεις σύνδεσης Αλβανίας- Καστοριάς με Θεσσαλονίκη. Η πρόταση έχει εγκριθεί και από τον Δήμο Εορδαίας.

​Δένδιας: Δυνάμεις μη ευρωπαϊκές προσπαθούν να απο...
Με αγιασμό ξεκίνησαν τις συναντήσεις τους οι Ορθόδ...

Σχετικές Δημοσιεύσεις

Με την αποδοχή θα έχετε πρόσβαση σε μια υπηρεσία που παρέχεται από τρίτο μέρος εκτός του https://dropolinews.gr/

02 Αυγούστου 2022
Σε κλίμα συναίνεσης και ενθουσιασμού πραγματοποιήθηκε η Εκλογοαπολογιστική Γενική Συνέλευση του...
22 Ιουλίου 2022
Τον θρήνο του για την αιχμαλωσία της Μεγάλης Εκκλησίας, της «πολύτιμης Αγίας Σοφίας μας η οποία κατα...
20 Ιουλίου 2022
Ο υφυπουργός Εξωτερικών Ανδρέας Κατσανιώτης υποδέχθηκε χθες στο υπουργείο Εξωτερικών το Διοικητ...
11 Ιουλίου 2022
Πρόγραμμα φιλοξενίας νεολαίας απόδημου ελληνισμού από τη Μελβούρνη στη Θεσσαλονίκη και στη Βόρεια Ελ...
07 Αυγούστου 2022
Ο κίνδυνος από την ένταση μεταξύ Σερβίας και Κοσόβου και η κατάσταση στη Βοσνία Η ένταση που προξενή...
04 Αυγούστου 2022
Καταπέλτης κατά όσων επιχειρούν να δημιουργήσουν εκ του πλαγίου «βλάχικο ζήτημα» στην Ελλάδα, αλλά κ...
27 Ιουλίου 2022
Το ότι ο Ελληνισμός της Βορείου Ηπείρου είναι αναπόσπαστο κομμάτι του ελληνικού έθνους, δεν φαίνεται...
24 Ιουλίου 2022
Στο πεδίο των ελληνοαλβανικών σχέσεων, εκτός των άλλων, αναδεικνύονται πολλές αδυναμίες στην άσκηση ...