ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

DropoliNews

Ειδήσεις που αφορούν την Βόρειο Ήπειρο, τους εν Ελλάδι Βορειοηπειρώτες , καθώς γεγονότα που συμβαίνουν στην Αλβανία και τα Βαλκάνια

Πρόταση για νέα σιδηροδρομική γραμμή Βέροιας – Κοζάνη και σύνδεση με Αλβανία μέσω Πτολεμαΐδας

Πρόταση για νέα σιδηροδρομική γραμμή Βέροιας – Κοζάνη και σύνδεση με Αλβανία μέσω Πτολεμαΐδας

Μια εναλλακτική πρόταση κατατέθηκε προ ημερών στο Δημοτικό Συμβούλιο Εορδαίας η σχετικά με τη νέα σιδηροδρομική γραμμή που θα ενώσει τις πόλεις της Δυτικής Μακεδονίας και θα αποτελεί τμήμα της Σιδηροδρομικής Εγνατίας με επίκεντρο την πόλη της Πτολεμαϊδας.

Όπως έγινε γνωστό πρόκειται για την πρόταση του μηχανικού Βασίλη Σωτηροπούλου για τη Σιδηροδρομική Γραμμή Θεσσαλονίκης – Καστοριάς. Η πρόταση αυτή όπως λέει ο ίδιος στο ypodomes.com δεν είναι σε καμιά περίπτωση ανταγωνιστική της γραμμής Βέροιας-Κοζάνης, αντίθετα είναι πιο σύντομη σε χιλιόμετρα και σημαντικά πιο φθηνή.

Η πρόταση δείχνει όντως ενδιαφέρουσα καθώς επιτυγχάνεται η σύνδεση όλων των αστικών κέντρων της Δυτικής Μακεδόνιας και η δημιουργία ενός αξιόλογου σιδηροδρομικού δικτύου σε μια περιοχή που έχει ανάγκη δημιουργίας υποδομών για την επόμενη ημέρα. Παράλληλα η περιοχή γίνεται κόμβος μεταφορών για την σύνδεση με τα Δυτικά Βαλκάνια.

Εχθές εστάλη επιστολή προς βουλευτές της περιοχής και τον υφυπουργό Μεταφορών κ. Παπαδόπουλο από την Πρωτοβουλία πολιτών Εορδαίας-Πτολεμαίδας για την ανάπτυξη στην οποία ζητούν στήριξη της πρότασης αυτής.

Η προτεινόμενη σιδηροδρομική γραμμή Βέροια-Πτολεμαϊδα-Κοζάνη

Τι επιτυγχάνεται με την προτεινόμενη χάραξη

Όπως εξηγεί ο κ.Σωτηρόπουλος, από το τμήμα της Δυτικής Σιδηροδρομικής Εγνατίας λείπει το τμήμα που θα ενώσει την Κοζάνη με τη Βέροια και κατ` επέκταση με τη Θεσσαλονίκη και τον υπόλοιπο διάδρομο. Όπως υποστηρίζει, με τη χάραξη αυτή επιτυγχάνονται δύο πράγματα.

Το πρώτο είναι η σύνδεση με την Σιδηροδρομική Εγνατία τριών πόλεων (Βέροια-Πτολεμαϊδα-Κοζάνη) αποφεύγοντας το δύσκολο πέρασμα από τον ορεινό όγκο του Βερμίου που στην συγκεκριμένη περιοχή είναι πολύ κοστοβόρο.

Το δεύτερο είναι ότι επιτυγχάνεται και η σύνδεση μέσω Πτολεμαϊδας της Καστοριάς και εξυπηρετείται η διακρατική γραμμή που ενώνει σιδηροδρομικά Ελλάδα και Αλβανίας. Πρόκειται για τη γραμμή Θεσσαλονίκη-Καστοριά-Πόγραδετς.

Αυτό δηλαδή που μας δίνει η πρόταση του κ.Σωτηρόπουλου είναι μια χάραξη με κόμβο την πόλη της Πτολεμαϊδας που εξυπηρετεί και την Σιδηροδρομική Εγνατία και την νέα γραμμή προς Αλβανία αλλά και την γραμμή Φλώρινα-Κοζάνη.

Ο ίδιος υπογραμμίζει ότι αυτή η γραμμή παρουσιάζει καλύτερα χαρακτηριστικά και σαν λύση μπορεί να είναι σημαντικά φθηνότερη από την απευθείας σύνδεση της Βέροιας με την Κοζάνη. Η απόσταση μεταξύ Βέροιας και Πτολεμαϊδας είναι περίπου 35 χιλιόμετρα ενώ περίπου 22 χιλιόμετρα είναι η απόσταση Πτολεμαϊδας-Κοζάνης. Στα 35 χιλιόμετρα είναι η απόσταση Πτολεμαϊδας-Καστοριάς.

Το μεγαλύτερο κέρδος από αυτή την πρόταση σύμφωνα με τον ίδιο (και φαίνεται ότι έχει βάση) είναι πως εξυπηρετείται ο στόχος της απολιγνιτοποίησης καθώς η διέλευση μιας σιδηροδρομικής γραμμής εθνικού και διακρατικού ενδιαφέροντος μπορεί να προκαλέσει επενδυτικό ενδιαφέρον άρα και ανάπτυξη.

Ποιες πόλεις θα εξυπηρετούνται

Οι πόλεις και περιοχές που θα εξυπηρετούνται είναι Καστοριά, Αεροδρόμιο, Άργος Ορεστικό, – Βιομηχανικό Πάρκο ΔΕΗ, Πτολεμαΐδα, Βέρμιο (χιονοδρομικό κέντρο), Νάουσα, Βέροια, Φλώρινα, Αμύνταιο, Κοζάνη και εμμέσως Σιάτιστα, Γρεβενά, Καλαμπάκα, Βεγορίτιδα (Υδατοδρόμιο ), Έδεσσα, Σκύδρα, επιπλέον θα υπάρχει σύνδεση Καστοριάς με τα Αλβανικά σύνορα.

Όπως αναφέρεται στην απόφαση της κοινότητας Πτολεμαϊδας, έτσι θα συνδέονται με το ελάχιστο δυνατό κόστος, όλες οι μεγάλες πόλεις της Δυτικής Μακεδονίας και της Ημαθίας και Πέλλας μεταξύ τους και με την Θεσσαλονίκη.

Όλα αυτά επιτυγχάνονται, μόνο με την διάτρηση των βουνών Δυτικά και Ανατολικά της Πτολεμαΐδας μαζί με την αναγκαία οδική σύνδεση Πτολεμαΐδας με Νάουσα –Βέροια παράλληλη και παράπλευρη της προτεινόμενης σιδηροδρομικής γραμμής.

Στην ίδια απόφαση υποστηρίζεται πως η πρόταση αυτή είναι η οικονομικότερη, η ταχύτερη, η ασφαλέστερη, η πρόταση με τις λιγότερες περιβαλλοντολογικές επιπτώσεις, ασφαλώς βιώσιμη και η πρόταση που συνδέει μεταξύ τους και με την Θεσσαλονίκη, τα περισσότερα αστικά, τουριστικά και βιομηχανικά κέντρα της Δυτικής
Μακεδονίας και της απομονωμένης προς τα Δυτικά Ημαθίας.

Επίσης υποστηρίζεται πως αυτή η πρόταση έχει μεγαλύτερα πλεονεκτήματα σε σχέση με άλλες εναλλακτικές προτάσεις σύνδεσης Αλβανίας- Καστοριάς με Θεσσαλονίκη. Η πρόταση έχει εγκριθεί και από τον Δήμο Εορδαίας.


Μέγεθος γραμματοσειράς: +

Σχετικές Δημοσιεύσεις

17 Νοεμβρίου 2024
Λαμπρό κεφάλαιο του Ελληνισμού, με καθοριστική συμβολή στη φιλία και τη στρατηγική συνεργασία Ελλάδα...
16 Νοεμβρίου 2024
Τους παραδοσιακά ισχυρούς δεσμούς Ελλάδας και Αργεντινής διαπίστωσαν τα μέλη της αντιπροσωπείας της ...
06 Νοεμβρίου 2024
Ο απόδημος ελληνισμός και τα ζητήματα που τον αφορούν, αποτελούν μείζονα κυβερνητική προτεραιότητα, ...
12 Οκτωβρίου 2024
Η Α.Θ. Παναγιότης ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ.κ. Βαρθολομαίος, το απόγευμα της Παρασκευής, 11 Οκτωβρ...
03 Οκτωβρίου 2024
Ουδόλως απλό ζήτημα η ανακοίνωσις του Πρωθυπουργού της Aλβανίας Έντι Ράμα ότι προτίθεται να δημιουργ...
26 Σεπτεμβρίου 2024
Η Σχολή Βυζαντινής Μουσικής στα Τίρανα προσελκύει νέους απ' όλη την Αλβανία. Η Σχολή Βυζαντινής Μουσ...
15 Σεπτεμβρίου 2024
Για την ιστορία της Χιμάρας γνωρίζω μεν αρκετά, αλλά έχω την άποψη ότι η Χιμάρα του σήμερα δεν είναι...
13 Σεπτεμβρίου 2024
«…Η Αλβανική Κυβέρνησις συλλαμβάνει την επομένην της σχολικής απεργίας ως υποκινητάς δήθεν αυτής, πλ...