Οι ελληνικές εταιρείες επιστρέφουν την προσοχή τους για επενδύσεις στην Αλβανία, σε διάφορους τομείς που θεωρείται ότι έχουν δυνατότητες. Σε συνέντευξή του στην τηλεόραση Scan, ο Μάριος Μπελιμπασάκης, πρώτος σύμβουλος της Έλληνικης Πρεσβείας για Οικονομικά και Εμπορικά Θέματα, δήλωσε ότι τώρα που η Ελλάδα πέρασε την οικονομική και χρηματοπιστωτική κρίση, οι εταιρείες έχουν όρεξη και κεφάλαιο να επεκταθούν στην Αλβανία και στην περιοχή.
«Με την Ελλάδα να έχει ήδη περάσει την οικονομική κρίση, υπάρχει μεγάλη επιθυμία και όρεξη στις ελληνικές εταιρείες να επεκταθούν σε νέες αγορές, συμπεριλαμβανομένης της Αλβανίας. Η γεωγραφική και πολιτιστική εγγύτητα μεταξύ των δύο χωρών μας ενισχύει το κλίμα επιχειρηματικής δραστηριότητας και διευκολύνει την αποτελεσματική συνεργασία και σχέσεις. Πολλοί Αλβανοί ζουν στην Ελλάδα, έχουν ζήσει στην Ελλάδα ή έχουν οικογενειακούς δεσμούς. Αυτό διευκολύνει ακόμη περισσότερο την αμοιβαία κατανόηση μεταξύ των δύο χωρών μας», είπε ο κ. Μάριος Μπελιμπασάκης.
Επίσης, ο κ. Μπελιμπασάκης αναδεικνύει μερικούς από τους τομείς της Αλβανίας που έχουν μεγάλες δυνατότητες ανάπτυξης, συμπεριλαμβανομένης της τεχνητής νοημοσύνης.
«Το ενδιαφέρον τους είναι δείκτης του ευνοϊκού κλίματος για επιχειρηματική δραστηριότητα και των δυνατοτήτων που υπάρχουν στην αλβανική αγορά. Κατά τη διάρκεια της παραμονής μου στην Αλβανία, έχω εντοπίσει αρκετούς τομείς για επενδύσεις, ιδιαίτερα τον κατασκευαστικό τομέα, τον τομέα των δομικών υλικών που συνδέονται μεταξύ τους, τη συμβουλευτική, τα φαρμακευτικά προϊόντα ή τη βιομηχανία τροφίμων. Επίσης, πιστεύω ότι οι υποδομές οπτικών ινών, τα «έξυπνα» δίκτυα επικοινωνίας και η τεχνητή νοημοσύνη που σχετίζονται με την τεχνολογία, έχουν μεγάλες δυνατότητες περαιτέρω ανάπτυξης για την Αλβανία», δήλωσε ο κ. Μπελιμπασάκης.
Οι ελληνικές εταιρείες ήταν από τις πρώτες που επένδυσαν στην Αλβανία από τη δεκαετία του 1990. Όμως η παγκόσμια οικονομική κρίση, που ανέδειξε τα προβλήματα χρέους της Ελλάδας την περασμένη δεκαετία, ανάγκασε πολλές εταιρείες να αποσυρθούν από τις μικρές κυρίως αγορές για να μειώσουν το κόστος.