ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

DropoliNews

Ειδήσεις που αφορούν την Βόρειο Ήπειρο, τους εν Ελλάδι Βορειοηπειρώτες , καθώς γεγονότα που συμβαίνουν στην Αλβανία και τα Βαλκάνια

Νέος οδικός άξονας Ηγουμενίτσας–Μαυροματίου: Έργο 260 εκατ. ευρώ και υπόσχεση χρηματοδότησης από τον Επίτροπο Μεταφορών

Νέος οδικός άξονας Ηγουμενίτσας–Μαυροματίου: Έργο 260 εκατ. ευρώ και υπόσχεση χρηματοδότησης από τον Επίτροπο Μεταφορών

Την υπόσχεση του Επιτρόπου Βιώσιμων Μεταφορών και Τουρισμού Απόστολου Τζιτζικώστα για τη χρηματοδότηση του δρόμου Ηγουμενίτσα-Σαγιάδα-Μαυρομάτι έχει αποσπάσει η Περιφερειακή Αρχή της Περιφέρειας Ηπείρου, όπως έγινε γνωστό το πρωί της Δευτέρας, στη διάρκεια της συνεδρίασης του Περιφερειακού Συμβουλίου Ηπείρου. Η μελέτη του πολύ σημαντικού αυτού οδικού άξονα που μελετούσε επί χρόνια η "Εγνατία Οδός ΑΕ" ολοκληρώθηκε όπως έγινε γνωστό για πρώτη φορά, από επίσημα χείλη.

Στη λογοδοσία της Περιφερειακής Αρχής που πραγματοποιήθηκε το πρωί της Δευτέρας συζητήθηκε, με πρωτοβουλία της παράταξης "Κοινό των Ηπειρωτών", η αναβάθμιση της υφιστάμενης οδού Ηγουμενίτσας–Μαυροματίου και οι προοπτικές νέας κάθετης σύνδεσης της Εγνατίας Οδού με το τελωνείο Μαυροματίου, μέσω της παράκαμψης της Ηγουμενίτσας, θέμα που κατέθεσε η Περιφερειακή Σύμβουλος Θεσπρωτίας Παναγιώτα Αγγέλη από το «Κοινό των Ηπειρωτών».

Η κ. Αγγέλη ανέφερε ότι ο συγκεκριμένος οδικός άξονας είναι «καταλυτικής σημασίας για την οικονομία της περιοχής» και σημείωσε ότι ο νέος δρόμος, ο οποίος βρισκόταν υπό μελέτη για καιρό, «φέρεται να έχει ολοκληρωθεί χωρίς επίσημη ενημέρωση», τονίζοντας ότι αποτελεί «τον μοναδικό κάθετο άξονα της Εγνατίας Οδού που δεν υλοποιήθηκε μέχρι σήμερα». Ρώτησε αν υπάρχει σχέδιο αναβάθμισης της υφιστάμενης οδού, ώστε να διασφαλιστεί η ασφαλής διέλευση, και ποιες ενέργειες έγιναν από την Περιφέρεια προς την κυβέρνηση για τη διεκδίκηση του έργου.

Η υπόσχεση Τζιτζικώστα

Ο Αντιπεριφερειάρχης Θεσπρωτίας Θωμάς Πιτούλης απάντησε χαρακτηρίζοντας «μύθο του Εμπορικού Συλλόγου Θεσπρωτίας» τον ισχυρισμό ότι ο τζίρος της αγοράς στην Ηγουμενίτσα μειώθηκε το καλοκαίρι, λόγω των πρόσφατων συλλήψεων υπαλλήλων στο Τελωνείο Μαυροματίου, υποστηρίζοντας ότι «στο παρελθόν εκτελωνίζονταν προϊόντα που δεν έπρεπε» και πως το τελωνείο λειτουργεί πλέον κανονικά και όπως έπρεπε. Παρουσίασε αναλυτικά τη διαδρομή της μελέτης της οδικής σύνδεσης Ηγουμενίτσα-Μαυρομάτι, σημειώνοντας ότι ξεκίνησε την περίοδο που ο ίδιος ήταν Δήμαρχος Ηγουμενίτσας, δεν προχώρησε τότε, και στη συνέχεια πέρασε στην Περιφέρεια Ηπείρου. Σε συνεργασία με την «Εγνατία Οδός Α.Ε.» συμφωνήθηκε να γίνει η μελέτη της παράκαμψης της πόλης και η επέκταση έως το Μαυρομάτι. Σύμφωνα με τον κ. Πιτούλη, οι αρχικές χρηματοδοτήσεις δεν επαρκούσαν και απαιτήθηκαν συντονισμένες ενέργειες με τη συμβολή τότε της Τατιάνας Καλογιάννη, ώστε να εξασφαλιστούν τα χρήματα για την ολοκλήρωση της μελέτης.

Όπως ανέφερε, η μελέτη ολοκληρώθηκε και το έργο προσδιόρισε προϋπολογισμό περίπου 260 εκατ. ευρώ (103 + 152 εκατ.), ενώ εκκρεμούν μόνο οι κτηματολογικοί πίνακες και η τελική αδειοδότηση από το Υπουργείο Περιβάλλοντος, η οποία αναμένεται «από μέρα σε μέρα». Σημείωσε ότι είχε ήδη ξεκινήσει συνεργασία με τον Επίτροπο Βιώσιμων Μεταφορών και Τουρισμού, Απόστολο Τζιτζικώστα, ώστε να εξευρεθεί χρηματοδότηση, καθώς το έργο δεν μπορεί να ενταχθεί ούτε στο ΕΣΠΑ ούτε σε εθνικούς πόρους. Μεταφέροντας τη δέσμευση του κ. Τζιτζικώστα, ο κ. Πιτούλης υπογράμμισε ότι στόχος είναι η ένταξη του οδιδκού έργου στα διευρωπαϊκά δίκτυα, λόγω της σχεδόν ολοκληρωμένης σύνδεσης Τεργέστης–Μαυροματίου, και ότι το έργο έχει τεθεί σε προτεραιότητα, με την επίσημη ανακοίνωση να αναμένεται από τον αρμόδιο Επίτροπο και τον Υπουργό, μετά την έγκριση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Πρόσθεσε ότι ο νέος δρόμος θα είναι τρίιχνος και θα συνδέει απευθείας την Ηγουμενίτσα με το Μαυρομάτι, ενώ στο υφιστάμενο οδικό δίκτυο εκτελούνται ήδη έργα βελτίωσης από την Περιφέρεια Ηπείρου.

Από την αντιπολίτευση, ο Γιάννης Στέφος ζήτησε χρονοδιάγραμμα για το πότε θα φανεί αν εξασφαλίζεται η χρηματοδότηση. Ο Στέφανος Ζούμπας χαρακτήρισε θετικό το ότι υπάρχουν δεσμεύσεις, ενώ ο Γιώργος Πρέντζας υποστήριξε ότι «οι υποδομές δεν πρέπει να προηγούνται της πολεμικής προετοιμασίας» από την πλευρά της κυβέρνησης. Οι Σπύρος Υφαντής και Λάμπρος Γεωργόπουλος μίλησαν επίσης για «υποσχέσεις χωρίς συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα».

Κλείνοντας τη συζήτηση, ο Περιφερειάρχης Ηπείρου Αλέξανδρος Καχριμάνης σημείωσε ότι «υπάρχει τεράστιο πρόβλημα με τους εθνικούς πόρους», αναφέροντας ως χαρακτηριστικό παράδειγμα έργο οδικής πρόσβασης στο Αθαμάνιο.

epirusgate.gr


Μέγεθος γραμματοσειράς: +

Σχετικές Δημοσιεύσεις

03 Ιουνίου 2025
Την ενίσχυση της συνεργασίας Κύπρου – Αλβανίας σε τομείς όπως η οικονομία, ο τουρισμός, η ενέργεια, ...
30 Απριλίου 2025
Την στήριξη της ελληνικής πολιτείας στο Οικουμενικό Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως εξέφρασε ο υπουργ...
03 Απριλίου 2025
Την έβδομη έδρα στην Βουλή των Αντιπροσώπων των Ηνωμένων Πολιτειών εξασφάλισε η ομογένεια στις έκτακ...
25 Μαρτίου 2025
Την ελληνική ομογένεια υποδέχτηκε τη Δευτέρα στον Λευκό Οίκο ο Ντόναλντ Τραμπ, για την επέτειο του ε...
29 Αυγούστου 2025
Ναοί συντηρούνται στην Αλβανία, τόσο από την Ορθόδοξη Εκκλησία όσο και από το Ινστιτούτο Πολιτιστική...
25 Αυγούστου 2025
Μετά την οριστική διευθέτηση των συνόρων Ελλάδος - Αλβανίας και παρά το γεγονός ότι η Ελληνική πλευρ...
05 Αυγούστου 2025
Το δημοσίευμα της εφημερίδας "Τύπος Ηπείρου" αποκαλύπτουν σοβαρές καταγγελίες για παρασκηνιακές ενέρ...
16 Ιουνίου 2025
Το Σύνταγμα του 1975 συμπληρώνει φέτος 50 χρόνια εφαρμογής και είναι χρήσιμο να θυμηθούμε τη συζήτησ...