Αντίστροφα μετράει, όπως φαίνεται, πλέον ο χρόνος για την υπογραφή της σύμβασης για το έργο κατασκευής του οδικού άξονα Ιωάννινα-Κακαβιά ο οποίος θα ολοκληρώσει την Ιόνια Οδό και θα ενώσει την πρωτεύουσα της Περιφέρειας Ηπείρου με τη γειτονική Αλβανία.
Μιλώντας στα τέλη Οκτωβρίου στο τοπικό κανάλι ITV, ο Πρόεδρος της Βουλής, Κωνσταντίνος Τασούλας, επισήμανε ότι η υπογραφή της σύμβασης του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με τον ανάδοχο για τον νέο οδικό άξονα αποτελεί θέμα ημερών.
Θυμίζουμε ότι την Πέμπτη 5 Σεπτεμβρίου το έργο κατασκευής του οδικού άξονα Ιωάννινα-Κακαβιά, προϋπολογισμού 289.257.632 ευρώ, εντάχθηκε στο επιχειρησιακό πρόγραμμα ΕΣΠΑ «Μεταφορές 2021 – 2027».
Με δεδομένο ότι ο χρόνος ολοκλήρωσης και παράδοσης του έργου είναι 54 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης, η παράδοση του οδικού άξονα Ιωάννινα-Κακαβιά στους οδηγούς θα μπορούσε να γίνει μέσα στην άνοιξη του 2029.
Ο νέος οδικός άξονας θα έχει μήκος περίπου 70 χλμ., διασχίζοντας τον νομό Ιωαννίνων και περιλαμβάνει δύο υποτμήματα:
Υποτμήμα 1: Ιωάννινα – Καλπάκι. Έχει αρχή τον ανισόπεδο κόμβο Εγνατίας και πέρας το τέλος του ανισόπεδου κόμβου Καλπακίου και συνολικό μήκος 46,40 χιλιόμετρα επί νέας χάραξης. Στο υποτμήμα περιλαμβάνονται 6 ανισόπεδοι κόμβοι.
Υποτμήμα 2: Καλπάκι – Κακαβιά. Έχει αρχή το πέρας του ανισόπεδου κόμβου Καλπακίου και πέρας τον μεθοριακό σταθμό Κακαβιάς και συνολικό μήκος 23,11 χιλιόμετρα, όπου προβλέπεται η αναβάθμιση της υφιστάμενης οδού. Στο υποτμήμα περιλαμβάνονται έξι ανισόπεδοι κόμβοι.
Σύμφωνα με ενημέρωση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, με την ολοκλήρωσή του θα αντιμετωπιστούν προβλήματα προσβασιμότητας και συνδεσιμότητας των γεωγραφικά απομονωμένων και δυσπρόσιτων περιοχών της ευρύτερης Π.Ε. Ιωαννίνων, όπως:
– Η επιβάρυνση της πόλης των Ιωαννίνων με κυκλοφορία βαρέων οχημάτων καθώς, και από τη διερχόμενη κυκλοφορία που εισέρχεται στον ευρύτερο αστικό ιστό της πόλης.
– Η υποβάθμιση της οδικής ασφάλειας εξαιτίας της μετάπτωσης από έναν σύγχρονο αυτοκινητόδρομο υψηλής ταχύτητας και μεγάλου μήκους, όπως είναι η Ιόνια Οδός, σε ένα ημιαστικό οδικό δίκτυο με ισόπεδους κόμβους.
– Η δυσκολία της προσβασιμότητας της ευρύτερης περιοχής της Π.Ε. Ιωαννίνων σε σημαντικούς πόλους παροχής υπηρεσιών υγείας, όπως το Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Ιωαννίνων, εκπαίδευσης, όπως το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, και εργασίας, όπως η Βιομηχανική Περιοχή.
Επιπλέον, ο οδικός άξονας θα συνδέει τα λιμάνια Ηγουμενίτσας και Πάτρας, και θα τονώσει την εμπορική και εξαγωγική δραστηριότητα μέσω της βελτίωσης της σύνδεσης με τα Δυτικά Βαλκάνια στο συνοριακό σταθμό της Κακαβιάς.