Στα 402 εκατομμύρια εκτοξεύθηκε ο προϋπολογισμός του οδικού άξονα Ιωαννίνων- Κακαβιάς. Αυτό είναι το ποσό με το οποίο εντάσσεται στο έργο στο Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης αλλά με μηδενική εγγραφή. Σκοπός είναι να εκκινήσει η διαγωνιστική διαδικασία αλλά όπως ρητά αναφέρεται στην απόφαση του Υπουργού «δεν επιτρέπεται η ανάληψη νομικής δέσμευσης παρά μόνο η εκκίνηση των διαδικασιών για την ωρίμανση/προετοιμασία ανάληψη νομικής δέσμευσης».
Στην ίδια απόφαση ορίζεται ως ημερομηνία έναρξης της πράξης η 1η Νοεμβρίου του 2023 οπότε και μπορεί να γίνει η νομική δέσμευση για το πρώτο υποέργο, το τμήμα δηλαδή Ιωαννίνων- Κακαβιάς.
Αυτό είναι και το πιο καθοριστικό σημείο της απόφασης καθώς δείχνει τον χρόνο που θα χρειαστεί μέχρι την πραγματική έναρξη των διαδικασιών.
Επίσης διευκρινίζεται ότι στην παρούσα φάση επιτρέπεται μόνο η εκκίνηση και όχι η ολοκλήρωση διαδικασιών για την ωρίμανση/ προετοιμασία ανάληψης νομικής δέσμευσης με σκοπό την ένταξη της πράξης σε συγχρηματοδοτούμενο πρόγραμμα.
Με απλά λόγια το Υπουργείο ξεκινά την διαγωνιστική διαδικασία μην έχοντας ακόμη ολοκληρωμένες τις μελέτες του έργου και χωρίς να έχουν γίνει οι απαλλοτριώσεις, ελπίζοντας μέχρι το Νοέμβριο αφενός να έχουν ολοκληρωθεί και αφετέρου να έχει ενταχθεί το έργο στο ΕΣΠΑ.
Στην συγκεκριμένη απόφαση περιγράφεται και το φυσικό αντικείμενο του έργου, το οποίο αποτελείται από δύο υποτμήματα:
Α) Από τον Ανισόπεδο Κόμβο Ιόνιας Οδού με Εγνατία Οδό έως τέλος Α.Κ. Καλπακίου μήκους 46,5 χλμ.
Στο τμήμα αυτό περιλαμβάνεται η μελέτη και η κατασκευή:
• 6 Ανισόπεδων Κόμβων,
• 4 Γέφυρες (μήκους 560, 160, 40 και 160μ),
• 5 Άνω Διαβάσεις και 25 Κάτω Διαβάσεις,
• 1 Τεχνικό Cut&Cover μήκους 140μ. και
• Παράπλευρο οδικό δίκτυο 33,5 χλμ
Β) Από το τέλος Α.Κ. Καλπακίου έως Κακαβιά μήκους 23 χλμ.
Στο τμήμα αυτό περιλαμβάνεται η μελέτη και η κατασκευή:
• 6 Ανισόπεδων Κόμβων
• 15,8 χλμ παράπλευρο δίκτυο
• 2 Άνω Διαβάσεις 7 Κάτω Διαβάσεις
• 1 τεχνικό Cut&Cover μήκους 150 μ
Η απόφαση για το έργο ΕΔΩ
epiruspost.gr